Sunday, September 22, 2013

Banjarmasin ja high five

Nagu aktiivsed näoraamatuhuvilised lugejad ilmselt juba teavad, olen oma kärbitud tiivad tagasi kasvatanud ning pürgin taaskord kõrgustesse. Uus lennuk CRJ-1000 on kenasti taltsutatud ning teine ei perutanudki eriti. Taltsas suksu!
Rooli istusin esmakordselt 13ndal ja reedel (tuli kolm korda üle vasaku õla sülitada) ning suundusime mõnesaja kilomeetri kaugusele Banjarmasini. Oma esimese maandumise sain kirja tagasiteel kodusadamas Balikpapan. Kui rattad said pehmelt maha, uuris instruktor, kas tegu oli mu esimese maandumisega sellel lennukil ning noogutuse peale viskas käpa üles ja nõudis: „give me five!“.
Praeguseks olen kirja saanud veel linnad nimega Berau, Tarakan (Borneol), Yogjakarta (Jawa), Makassar ja Manado (Sulawesil). Praegu postitan teksti neist viimases, kus peatume kaheks ööks. Meie ümber kõrguvad umbes kilomeetri kõrgused vulkaanid ning läheduses paiknevad paradiisisaared. Pole paha!
Sihtpunktid on huvitavad, loodus on tohutult kaunis, rajad on kitsad, lühikesed ja mügarlikud, lennujuhtide jutt on arusaamatu, kanad on kargoruumis, süüa on palju, äikesepilved on kõikjal, kaastöötajad on sõbralikud ja piloodi elukutse on lagi. Mina olen rahul.
Peab ka selle ära tooma, et tööjõud on siin väga odav. Nagu vana hea eesti mõistatus koera kohta ütleb: „neli teevad aset, kaks näitavad tuld...“, kehtib siin lennujaama töötajate kohta. Ühe käes on taskulamp, teise käsutuses käru, kolmandale on usaldatud joonlaud jne jne. Lennuki ümber kooserdab ühtekokku mitukümmend inimest. Rootsis ja Taanis sai kõige sellega hakkama kolm töölist, Eestis kuus. Kopa asemel kaevavad lennuraja kõrval paari meetri sügavusi ja sadade meetrite pikkuseid kraave inimesed kirkade ja kühvlitega. Proovige ise 250 miljonile inimesele rakendus leida...

Vot nii on lood siinpool sood.

No comments:

Post a Comment